Tu in centru | Homepage
10 lectii de antreprenoriat pentru un start-up de succes (Partea I)

10 lectii de antreprenoriat pentru un start-up de succes (Partea I)

0 Comments 🕔07.Apr 2015

Fie ca se afla in concediul de crestere a copilului si au timp sa isi regandeasca prioritatile profesionale, fie simt ca pur si simplu pot sa faca mai mult decat ofera jobul din companie, femeile se orienteaza in procent tot mai mare catre antreprenoriat. La inceput de drum, cand decizia de a deschide o afacere proprie este luata, entuziasmul este maxim si tot ce vrei este sa incepi imediat. In jurul tau exista o multime de alte afaceri, unele de succes, iar altele care au esuat, dar le-a ramas povestea drept lectie pentru urmatorii antreprenori. Invata de la fiecare dintre ele si:

 

 1. Verifica daca exista o piata pentru produsul tau

Dupa ce ai cautat mult timp idei de afaceri care sa te aduca in sfera antreprenoriatului, a aparut in sfarsit cea pe care o asteptai de la inceput! Este ideea in care crezi, apartine unui domeniu pe care il cunosti si esti convinsa ca poti sa dezvolti o afacere profitabila in jurul ei. Care e urmatorul pas? Pui bazele afacerii? Nu. Nu e atat de simplu. Mai intai, testezi ideea. Este mai bine sa investesti acum ceva timp in plus (da, si bani, probabil) si sa verifici daca ideea ta poate sustine o afacere, decat sa realizezi la cateva luni dupa deschiderea businessului ca l-ai fondat pe un produs care nu prezinta interes publicului.

Poate crezi ca exista cu siguranta cumparatori pentru orice tip de produs/ serviciu sau ca un marketing bun poate vinde orice, dar intreaba-te daca iti permiti sa iti asumi riscul de a te insela. De regula nu, nu se vinde orice, iar maketingul, oricat de bun ar fi el, va esua daca promoveaza un produs slab. Publicul poate fi pacalit o data, dar a doua oara nu va reveni si va avea grija sa impartaseasca si altora experienta sa neplacuta.

2. Asa ca, testeaza ideea de afaceri inainte de a porni la drum.

Intreaba-ti apropiatii,

fa un sondaj online,

citeste (mult) despre ideile conexe care deja sunt in piata si despre posibilitatile de dezvoltare a pietei/ domeniului spre care te orientezi,

uita-te si in alte tari,

fa o cercetare de piata intr-un perimetru relevant,

vorbeste cu persoane care ar intra in targetul tau; oamenii sunt de multe ori binevoitori chiar daca nu va cunoasteti si ii abordezi in parc, cat asteptati la medic sau intr-o calatorie cu avionul.

Orice informatie te ajuta, nu ignora nimic.

3. Nu investi toti banii de la inceput

Orice afacere are nevoie de un buget. Alcatuieste unul si imparte-l conform investitiilor necesare, insa ai grija sa il distribui uniform in timp, astfel incat sa nu ramai fara bani. La lansarea afacerii ai nevoie de o investitie mai mare in echipamente, marketing puternic, stocuri – depinde de genul de afacere, dar nu cheltui mai mult decat trebuie. Fa tot posibilul sa nu depasesti (cu mult) bugetul stabilit si urmareste regulat situatia financiara. Pe cat posibil, lasa si o rezerva la care sa nu apelezi sub nicio forma.

4. Externalizeaza

Nu poti face totul singura, oricat ti-ai dori. Si nici nu e bine sa iti atribui toate functiile din firma; tu esti antreprenorul, tu esti cea care conduce si care gandeste strategia de dezvoltare. Inconjoara-te de oameni capabili sa preia sarcinile de care nu ai timp sau pentru care nu ai competentele necesare sa le indeplinesti. Este perfect normal sa apelezi la oameni specializati – doar asa vei cladi o afacere viabila si profitabila.

5. Fii insistenta

Ai invatat ca femeile trebuie sa fie delicate si elegante si protocolare si finute si sa nu deranjeze si… uita de toate astea. Daca vrei sa iti duci afacerea la un nivel superior si sa nu te framanti intr-un colt “Cum sa fac, sa fie bine?!”, invata sa fii mai agresiva (nu fizic!).

Ia telefonul si suna toti furnizorii, cere oferte, compara, refuza ce nu iti foloseste. Fii ferma si spune Nu cand un furnizor sau o revista insista sa lucrezi cu ei, iar tu stii ca nu ai nevoie de serviciile lor. In antreprenoriat nu exista “ranit de sentimente” si nimeni nu se supara, iar daca cineva se simte lezat de un refuz, inseamna ca oricum nu este un profesionist.

Vinde-ti produsele sau serviciile prin toate canalele de vanzari la care ai acces, iar acolo unde nu ai ajuns fa tot posibilul sa ajungi. Daca astepti sa vina clientii la tine, poti sa iti impachetezi afacerea si sa o pui in dulap, la lucruri pe care nu le vei mai purta niciodata.

Please follow and like us:

Similar Articles

Cine ia decizii in locul tau?

Cine ia decizii in locul tau? 0

Cum stii ca ceea ce faci, faci bine? Ai avut vreodata garantia ca daca urmezi o

Evenimentul de networking pentru antreprenori. Cum incepi o conversatie.

Evenimentul de networking pentru antreprenori. Cum incepi o conversatie. 0

Multi antreprenori aleg sa mearga la diverse intalniri de business, din care sa extraga cat

Eu sincer sau Eu… angajatul. Cu care raman?

Eu sincer sau Eu… angajatul. Cu care raman? 0

Existam noi, naturali si apoi noi, in rolul jucat la serviciu. Specificul joburilor si faptul

“Cu ce te ocupi?” Ofera un raspuns mai bun decat ceilalti!

“Cu ce te ocupi?” Ofera un raspuns mai bun decat ceilalti! 0

Daca esti medic, e clar ce faci. Daca esti avocat, la fel. Profesor, ITst, secretara,

5 pasi prin care sa nu mai urasti ziua de luni

5 pasi prin care sa nu mai urasti ziua de luni 0

Ziua de luni are cel mai ingrat rol dintre toate zilele saptamanii: ea sfarseste weekend-ul.

No Comments

0 comentarii!

Posteaza primul comentariu pentru acest post!

Scrie parerea ta

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aboneaza-te la www.tuincentru.ro