Tu in centru | Homepage
5 lectii de antreprenoriat de la Steve Jobs

5 lectii de antreprenoriat de la Steve Jobs

0 Comments 🕔24.Apr 2015

1. “Uneori, atunci cand inovezi, faci greseli. Cel mai bine este sa le accepti repede si sa te ocupi imediat de celelalte inovatii ale tale.”

In Romania, esecul e ESEC! Gata, ai gresit, nu mai avem ce face, s-a terminat totul! Cale de intors nu mai e, de alta incercare nici nu mai vorbim – asta e! ai incercat si n-a mers, te intorci la ce aveai inainte. E clar ca nu poti mai mult.

Daca vrei (totusi) sa ai afacere profitabila, un trai bun si, in general, cu o viata care sa te multumeasca, va trebui sa nu ai aceasta gandire. Esecul e firesc si important. Ridicarea dupa un esec este unul din diferentiatorii dintre antreprenorii de succes si ceilalti. Cu totii iau decizii neinspirate, aleg exact varianta gresita sau angajeaza un om care mai mult distruge decat ajuta dar numai unii si le asuma si le considera lectii din care pot invata. Acestia sunt cei sinceri cu ei insisi, care asteapta mult de la ei si care raman realisti si inteleg ca fara sa cobori din cand in cand, nu poti sa urci. In nicio latura a vietii nu este doar bine; de ce ar fi in antreprenoriat? Si de ce ti-ar fi tie doar bine, cand ceilalti trebuie se lupte constant pentru un trai bun?

Fii realista, sa ai un business propriu e greu si este si mai greu sa il resuscitezi cand e in cadere, dar maretia rezultatelor finale nu se compara cu nimic si estompeaza tot efortul pe care l-ai depus sa ajungi la ele. Cand gresesti, invata din experienta si mergi mai departe.

2. “Munca iti va ocupa o mare parte din viata, iar singurul mod de a fi cu adevarat implinit profesional este sa faci o munca de calitate. Iar asta se obtine doar daca iubesti ceea ce faci. Daca inca nu ai gasit domeniul sau jobul potrivit tie, cauta in continuare. Nu te multumi cu putin. Ca si in cazul altor pasiuni, vei simti cand iti vei gasi calea profesionala.”

Stam cu colegii mai mult decat cu familia si prietenii. Ne gandim la probleme de business mai mult decat la petrecerea timpului liber, la problemele personale sau ale apropiatilor. Ce consuma ele? TIMP si este bine sa il consume cu folos, daca tot e limitat si pretios. Asa ca, ocupa-l cu ceva care iti place (mult) si care te implineste. Nu iti irosi viata in joburi sau businessuri care stii ca nu duc nicaieri, dar “asta e”.

O viata frumoasa este suma alegerilor pe care le facem de-a lungul ei, prin urmare acorda atentie tuturor oportunitatilor si ai curaj sa incerci ceva nou din cand in cand. Doar asa vei intalni la un moment dat pasiunea pe care o vei putea transforma intr-un business pentru care sa iti faca placere sa lucrezi. Gandeste-te din ce in ce mai mult la antreprenoriat; e posibil sa te regasesti in acest domeniu mai mult decat credeai.

Citeste si: Incearca

 3. “Inovatia face diferenta intre un leader si un follower.”

Antreprenoriatul fara inovatie este doar un alt fel de job. Iar inovatia nu inseamna doar sa inventezi ceva, ci sa faci ceva diferit, sa fii diferit, sa creezi o afacere altfel. E greu sa te diferentiezi, stiu, mai ales cand mai sunt 1000 de afaceri ca a ta si pare ca toti faceti aceleasi lucruri. Totusi, fiecare aveti clienti, fiecare din voi supravietuieste si se dezvolta. Cum rezistati? Tocmai pentru ceva, cat de mic, oferiti in plus fata de ceilalti. Orice afacere trebuie sa aiba ceva unic (sau rar intalnit) care sa o scoata in evidenta:

servicii post-vanzare,
oferte atragatoare, diferite de ale concurentei,
promotii irezistibile la prima comanda sau in anumite momente ale anului,
livrarea personala a produselor acasa,
adaugarea unui cadou surpriza in colet pentru clientii fideli,
un site al companiei greu de ignorat,
politica de preturi, de distributie, 

interactiunea permanenta cu clientii tai,
organizarea de evenimente si concursuri periodice pentru clienti.

Un antreprenor care are grija de afacerea sa va tine cont, in primul rand, de clienti si de nevoile lor. Practic, intreaga afacere depinde de gradul de satisfactie a clientilor, asa ca acesta e domeniul in care trebuie sa investesti multa imaginatie si sa creezi experiente pe care orice client sa isi doreasca sa le retraiasca.

Nu copia de la concurenta. Inspira-te si adapteaza daca gasesti o idee buna, dar nu fura ideile altora – nu e nici etic si nici eficient. Consumatorul apreciaza unicitatea, ca de-asta cumpara din mai multe parti; altfel s-ar rezuma la un singur furnizor.

4. “Am parcurs sistemul de operare si am analizat tot, apoi ne-am intrebat cum l-am putea simplifica si face mai performant in acelasi timp.”

Oamenii isi doresc produse pe care le pot intelege, pe care le pot folosi instinctual, fara instructiuni complexe si care sa fie, in acelasi timp, performante si durabile. Nu avem timp si nici rabdare sa citim zeci de pagini pe hartie sau pe site; vrem sa ne explici repede si clar. Se spune ca iti dai seama cat de bine iti cunosti activitatea atunci cand poti sa o explici oricui, in cele mai simple si uzuale cuvinte. Daca parintii tai, copiii tai, cei carora le vorbesti intr-o limba straina inteleg descrierea muncii tale, atunci poti sa spui ca stii intr-adevar totul despre afacerea ta si poti sa transmiti cu usurinta mai departe.

Simplifica
modalitatea de comanda,

mecanismul de interactiune cu consumatorii,
metoda de livrare,
accesul la prezentarea firmei, a descrierii produselor,
sedintele
instructiunile date angajatilor
mailurile pe care le scrii

dar mentine calitatea la cele mai inalte standarde. Gandeste-te cum poti sa faci totul mai simplu si mai performant pentru consumator, iar el iti va multumi si iti va ramane fidel.

5. “Vrei să iti petreci restul vietii vanzand apa indulcita sau vrei să ai o sansa sa schimbi lumea?” 

Ce raspunzi?
Poate ca viata ta e ok acum; poate ca ai obtinut chiar mai mult decat visai atunci cand ai pus primele caramizi pentru viitorul tau. Daca esti multumita inseamna ca ti-ai depasit asteptarile create la inceput, inseamna ca ti-ai demonstrat ca poti mai mult, desi atunci nu te credeai in stare. Si poate ca stadiul in care te afli acum este abia “apa indulcita”, iar adevaratul tau potential nu a razbit inca. Gandeste-te cum ar fi sa ai curajul sa iti schimbi lumea? Da, lumea ta, lumea in care traiesti tu impreuna cu apropiatii tai si de care vrei sa te bucuri de azi inainte. Ai curaj sa te provoci din nou? S-ar putea sa fii surprinsa de cate poti face, daca iti propui. Fii Tu in centrul vietii tale si fa totul pentru a te dezvolta!

Please follow and like us:

Similar Articles

Poti sa dezvolti o afacere daca lucrezi full-time?

Poti sa dezvolti o afacere daca lucrezi full-time? 0

Cred ca totul se intampla cu un scop. Cred ca, desi planurile initiale au fost

Get up and do it!

Get up and do it! 0

Imi plac discursurile motivationale care transmit mai mult decat energie si sloganuri populare. Multi speakeri

Ce fac in weekend oamenii pe care ii admiri

Ce fac in weekend oamenii pe care ii admiri 0

Cu totii admiram oamenii care au succes profesional. Ii studiem, ii analizam, invatam de la

In afaceri trebuie sa pui si suflet, nu doar bani. Dr. Cristina Chiper, Life Dental Spa

In afaceri trebuie sa pui si suflet, nu doar bani. Dr. Cristina Chiper, Life Dental Spa 0

Cristina Chiper este medic dentist, antreprenor, specialist terapii complementare si medicini traditionale orientale, vegetariana de

Oamenii creativi si inspiratia pe care ne-o ofera

Oamenii creativi si inspiratia pe care ne-o ofera 0

Imi place sa modific lucrurile, ideile, conceptiile. De aceea scriu, in ideea ca poate ajuta

No Comments

0 comentarii!

Posteaza primul comentariu pentru acest post!

Scrie parerea ta

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aboneaza-te la www.tuincentru.ro