Tu in centru | Homepage
“Cu ce te ocupi?” Ofera un raspuns mai bun decat ceilalti!

“Cu ce te ocupi?” Ofera un raspuns mai bun decat ceilalti!

0 Comments 🕔10.Jun 2015

Daca esti medic, e clar ce faci. Daca esti avocat, la fel. Profesor, ITst, secretara, contabila – nimic special (no offence), nimic nou, nimic neclar incat sa il determine pe celalat sa puna intrebari.

Pe de alta parte, avem acele meserii: application security analyst, community manager, external marketing relations manager, assistant store manager, global business services finance delivery leader, group brand manager, senior communication specialist, service desk analyst. As putea scrie o pagina intreaga aici, sunt zeci de variatiuni.

Aceste descrieri de activitati platitoare de salariu sunt, de multe ori, peste puterile noatre de intelegere. Am inteles totusi de ce acorda: fara ele, angajatul nu simte ca ar urca pe scara evolutiei in firma; fara un junior la inceput sau un manager la sfarsit, numele jobului nu inspira nicio miscare in ultimul timp. OK, dar cand te prezinti cuiva, ce anume crezi ca il intereseaza din numele si prenumele jobului tau? Esenta. Mai exact, totul se reduce la “bine, am inteles cum te numesti; si totusi, cu ce te ocupi?”

Vezi, te afli intr-una din cele doua situatii:

  • ai un job ca restul lumii, deci nu ne motiveaza sa te intrebam mai multe
  • ai un job cu denumire la moda, care poate suna atat de bine incat sa nu rezistam curiozitatii de a afla mai multe, sau poate fi atat de “complex-complicat-poftim?” incat sa para un post fabricat, fara substanta. Si iar ne-ai pierdut.

Spune povestea jobului tau

Ti-am aratat mai sus cum percepem noi denumirea jobului tau. Acum arata-mi tu ce faci toata ziua. Lasa jobul. Spune-mi ce faci.

Langa descrierea oficiala spune-mi cateva cuvinte magice care sa prezinte in mod irezistibil activitatea ta.

Spune-mi ca esti medic, brand manager, consultant financiar, junior recruitment consultant, office manager si apoi “Ajut oamenii sa…”/ “Ajut firmele sa…”. Aceasta propozitie iti va transforma jobul intr-o activitate relevanta pentru ceilalti, poate chiar si pentru cel caruia ii vorbesti. Vei adauga imediat un grad de importanta muncii tale si vei trezi curiozitatea si aprecierea celuilalt.

Pregateste o descriere succinta si completa a jobului tau

Dupa ce ai spus ce faci si cum ajuti oamenii prin activitatea ta zilnica, ti se vor cere imediat detalii. Acesta este un moment foarte important si trebuie sa stii ce vei spune. Da, trebuie sa ai un discurs pregatit, o descriere completa si remarcabila a jobului tau.

Analizeaza-ti fisa postului si extrage de acolo cele mai relevante puncte. Din ele, pastreaza doar sintagmele in care se regasesc actiunile si obiectivele tale. Creaza un text cu aceste cuvinte si sintagme. Ai grija sa fie coerent, logic si destul de scurt. Cand te prezinti cuiva nu ai mult timp la dispozitie. Repeta acest text si rescrie-l pana cand este perfect. Apoi citeste-l familiei, prietenilor. Ei inteleg clar cu ce te ocupi? Cere feedback si imbunatateste textul pana ajungi la forma optima. Retine: trebuie sa te exprimi clar, succint si sa mentionezi numai aspectele remarcabile ale jobului (faptul ca participi la sedinta de vanzari nu e nicio noutate).

Prezinta-te si pe tine, nu doar jobul tau

Din moment ce am stabilit ca jobul tau e important si relevant, trebuie ca si tu sa te prezinti in consecinta. Fii sigura pe tine si pe ce spui, arata ca iti cunosti foarte bine domeniul si determina-ti interlocutorul sa ramana acolo – mentine-l interesat de ceea ce spui. Tu si jobul tau sunteti, in acest context, perceputi ca un tot. Daca vrei sa fii remarcabila la evenimente de business, la intalniri de afaceri sau orice alt tip de reuniune, exerseaza pana iti construiesti imaginea perfecta.

Please follow and like us:

Similar Articles

Cine ia decizii in locul tau?

Cine ia decizii in locul tau? 0

Cum stii ca ceea ce faci, faci bine? Ai avut vreodata garantia ca daca urmezi o

Evenimentul de networking pentru antreprenori. Cum incepi o conversatie.

Evenimentul de networking pentru antreprenori. Cum incepi o conversatie. 0

Multi antreprenori aleg sa mearga la diverse intalniri de business, din care sa extraga cat

Eu sincer sau Eu… angajatul. Cu care raman?

Eu sincer sau Eu… angajatul. Cu care raman? 0

Existam noi, naturali si apoi noi, in rolul jucat la serviciu. Specificul joburilor si faptul

5 pasi prin care sa nu mai urasti ziua de luni

5 pasi prin care sa nu mai urasti ziua de luni 0

Ziua de luni are cel mai ingrat rol dintre toate zilele saptamanii: ea sfarseste weekend-ul.

Majoritatea SRL-D-urilor sunt infiintate de femei antreprenoare

Majoritatea SRL-D-urilor sunt infiintate de femei antreprenoare 0

Majoritatea societatilor de tip SRL-D sunt infiintate de femei antreprenoare, insa ponderea acestora in totalul

No Comments

0 comentarii!

Posteaza primul comentariu pentru acest post!

Scrie parerea ta

Your email address will not be published. Required fields are marked *